گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها
در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد تعلیق شده در گذشته دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد.

سپهری | شهرآرانیوز؛ بحث ایمنی خودروها، یکی از پرواکنش‌ترین موضوع‌هایی بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به بهانه‌های مختلف مطرح شد. موضوعی که شاید آغاز تلخ و جدی آن به ماجرای تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی در محور بهبهان-رامهرمز برگردد و باز نشدن ایربگ‌هایی که صدای شکایت مردم و مسئولان را بلند کرد و به یکی از موضوع‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

بعد از همین اتفاق بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، از ارابه‌های مرگی گفت که در کشور تولید می‌شود و استاندارد‌هایی که وجود ندارد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» مضاف بر این، تصاویری که به کرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خودرو یا خودرو‌های متلاشی شده‌ای را نشان می‌دهد که پس از بروز تصادف تقریبا چیزی از جسم آن‌ها باقی نمانده، بعلاوه آمار مصدومان و فوتی‌هایی که در حوادث جاده‌ای منتشر می‌شود، همه از عواملی هستند که محل گله و شکایت دائمی مردم از خودرو‌ها و صنعت خودروسازی ما هستند.

براساس آمار اولیه جمع آوری شده از سوی واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در دیگر مسیر‌ها جان باخته اند.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادف نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادف در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی روبه رو بوده است.

حالا درست در همین روز‌هایی که بحث ایمنی خودرو‌ها همچنان داغ است، خبر تازه‌ای منتشر شده است که هرچند اصل قضیه را پابرجا باقی می‌گذارد؛ اما می‌تواند سرآغازی باشد برای ورود جدی‌تر به بحث ایمنی خودرو‌های داخلی. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت از این گفته است که تعلیق ۹ استاندارد مهم خودرو در دولت قبل که ایمنی عملکرد‌ها را افزایش می‌داد، لغو شده است.

دی ۹۸ بود که ۹ استاندارد مربوط به خودرو‌های داخلی به دلیل تحریم و کمبود نقدینگی به حالت تعلیق درآمدند. این ۹ مورد عبارت اند از؛ نشان دهنده تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمز گیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استاندارد‌های حفاظت از عابر پیاده و استاندارد استحکام کابین خودرو‌های تجاری.

حالا در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد مذکور دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد؛ البته برخی مسئولان همچون دبیر انجمن خودروسازان کشور، رفع تعلیق‌ها را مشروط خوانده و اجرایی شدن آن را حاصل همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌دانند. با این حال طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازندگان محصولات جدید مثل تارا، شاهین و دنا، باید فهرست کامل استاندارد‌ها را از ابتدای امسال رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->